32386 artykułów dostępnych od ręki
Gwarancja niskich cen
Wysyłka gratis od 299 zł
Kup teraz zapłać później
Zwrotdo 30 dni
5 sklepów
stacjonarnych
Ocena klientów 4.56/5
Koszt wysyłki paczkiod 9.95 zł

Twoje auto ma za mało mocy? Sprawdź co może być przyczyną i co z tym zrobic!

2022-01-26

Polecane produkty

Zauważyłeś ostatnio w swoim aucie jakieś spadki mocy? Postaramy się pomóc Ci zdiagnozować, co może być przyczyną u Ciebie i jak się jej pozbyć.

Zacznijmy od przyczyn, które sami możemy szybko, łatwo i przede wszystkim - w miarę tanio ogarnąć.

Zaniedbany silnik - z czasem silniki się zużywają, to naturalne. Elementy, pomiędzy którymi jest tarcie, po jakimś czasie są już wytarte i porysowane, a to może mieć wpływ m.in. na kompresję. Wtedy, o ile silnik nie jest już na prawdę na wykończeniu, z pomocą przychodzą nam rewitalizanty, takie jak XADO 1 STAGE czy XADO 1 STAGE MAXIMUM. Preparaty te odbudowują zużyte części, wypełniając ubytki i mikrorysy, dzięki czemu nasz silnik pracuje wtedy o wiele lepiej. Podnosi się wtedy kompresja, spada zużycie oleju oraz paliwa.

Zanieczyszczone filtry - stare i brudne filtry mogą skutecznie obniżyć moc naszego auta. Zużyty filtr powietrza ogranicza dopływ tlenu, który potrzebny jest do mieszanki paliwowo-powietrznej. Tak samo warto sprawdzić w jakiej kondycji jest filtr paliwa, który nie dość że może ograniczyć moc w naszym aucie, może też wpakować nas w spore koszty, jeśli zanieczyszczenia przedostaną się z paliwem do silnika. Wymiana tych filtrów jest zazwyczaj banalnie prosta i wymaga od nas jedynie wypięcia kilku zatrzasków, lub odkręcenia kilku śrubek.

Zanieczyszczony zawór EGR - zawór EGR silnik szybciej się nagrzewa, ponieważ kieruje on część spalin z powrotem do układu dolotowego.  Czasem jednak, przez nagromadzony brud, zawór ten zacina się w pozycji otwartej i wpuszcza za dużo spalin, co skutkuje spadkiem mocy. Na szczęście zawór można wyczyścić np. za pomocą TEC2000 INDUCTION CLEANER DO DOLOTU 400ML i znów cieszyć się pełną mocą.

Zanieczyszczony układ wtryskowy - w nowych autach układ wtryskowy jest niezwykle wrażliwym elementem i jego zła kondycja znacząco wpływa na wydajność naszego silnika. Na szczęście nie musimy od razu wydawać fortuny na wymianę całego układu. Na rynku jest wiele środków, które skutecznie wyczyszczą nasze wtryski, za ułamek ceny, którą zapłacilibyśmy w warsztacie. Takimi środkami są np. XENUM X-FLUSH, MILLERS PETROL INJECTOR CLEANER, MILLERS DIESEL INJECTOR CLEANER czy FORTE ADVANCED DIESEL FUEL CONDITIONER, ATOMEX XADO MULTICLEANER (GASOLINE), ATOMEX XADO MULTICLEANER (DIESEL), FORTE PAKIET NAPRAWCZYTEC2000 ZESTAW DO CZYSZCZENIA UKŁADU DIESLA czy XENUM FULL DETOX . Wszystkie te produkty świetnie się sprawdzają i przywrócą Waszemu autku wigor!

Słabej jakości paliwo - niestety, nie zawsze wiemy co dokładnie lejemy do naszego baku. Czasem złej jakości paliwo, potrafi skutecznie stłumić temperament silnika. Wtedy musimy po prostu jak najszybciej wyjeździć feralne paliwo i zatankować tam, gdzie wiemy że naszemu autu się podoba. Co jednak jeśli chcemy sami polepszyć jakość paliwa? Wtedy możemy skorzystać z dodatków, które nie tylko mogą podnieść moc, ale przy okazji obniżyć nieco spalanie. Świetnymi przykładami takich dodatków są: ARCHOIL AR6900-D MAX CETANE BOOSTER, AMSOIL ACBCN DIESEL CETANE BOOST +7C, LUCAS OIL OCTANE BOOSTER +3 OKTANY i MILLERS CVL TURBO OCTANE BOOSTER +4 OKTANY.

Zużyte świece - stare i zużyte świece często są przyczyną nie tylko mniejszej mocy silnika, ale również nierównej pracy i przerywania. Na szczęście świece nie są drogie, a z ich wymianą poradzi sobie większość osób, które miały już jakąś styczność z mechaniką i drobnymi naprawami.

Pora na te rzeczy, przy których już będziemy musieli się trochę wykosztować i jeśli nie jesteśmy mechanikami z zamiłowania, to będzie trzeba już odwiedzić warsztat.

Źle ustawiony rozrząd - czasem zdarza się, że po wymianie rozrządu auto traci na mocy. Wydaje się to nielogiczne, bo przecież silnik na nowych częściach powinien odżyć, nie odwrotnie. Dzieje się to zazwyczaj wtedy, kiedy ktoś zrobi to nieumiejętnie. Rozrząd to bardzo dokładny mechanizm i przeskoczenie choć o jeden ząbek może już napsuć nam wiele krwi. Jeśli stracimy tylko na mocy, to jeszcze pół biedy, ponieważ wystarczy pojechać do kogoś, kto zna się na samochodach i nam to ogarnie. Jednak w niektórych przypadkach przestawienie napędu może skutkować kolizją tłoków z zaworami, a to oznacza, że koszty ewentualnej naprawy mogą (choć nie muszą) być astronomiczne.

Uszkodzona turbosprężarka - może być tak, że w turbinie po prostu zebrało się sporo nagaru i wystarczy ją porządnie przegonić i będzie czysto. Możemy również wyczyścić ją przy użyciu np. FORTE DIESEL TURBO CLEANER. Jedna jeśli sprężarka jest uszkodzona mechanicznie, czyli ma jakąś nieszczelność lub uszkodzony jest wirnik, to wtedy pozostaje jedynie regeneracja lub wymiana na nową.

Zapieczone hamulce - zdarza się również, że mamy po prostu zapieczone hamulce i nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Oczywiście nie mówimy tu o sytuacjach, kiedy hamulce są zapieczone na maksa i koło ledwo się kręci. Mówimy tu o takim stopniu zapieczenia, że jeśli się temu nie przyjrzymy, to nawet nie zauważymy. Nawet lekko zaciśnięte hamulce przytemperują nasze zapędy i nie pozwolą nam się rozpędzić tak szybko i sprawnie jak zawsze.

Niesprawny intercooler - przy okazji turbo, warto też wspomnieć o intercoolerze. Jego niesprawność też ma wpływ na moc naszego silnika. Intercooler jest zazwyczaj w miejscu jak najbardziej wyeksponowanym na świeże powietrze, przez co jest też on podatny na uszkodzenia mechaniczne np. od kamieni, które są wystrzeliwane spod kół aut jadących przed nami.

Polecamy