32386 artykułów dostępnych od ręki
Gwarancja niskich cen
Wysyłka gratis od 299 zł
Kup teraz zapłać później
Zwrotdo 30 dni
5 sklepów
stacjonarnych
Ocena klientów 4.56/5
Koszt wysyłki paczkiod 9.95 zł

Xenum, marka o której prawdopodobnie nie słyaszałeś...a powinienies!

2022-01-21

We make cars stronger - takie słowa przyświecają właśnie marce Xenum. Jej siła tkwi w zaawansowanych technologiach, które są stosowane w ich chemii motoryzacyjnej. Ich celem jest opracowanie i tworzenie produktów o najlepszej wydajności. Współpracują z najlepszymi laboratoriami i ekspertami każdej z dziedzin. Duże nadzieje pokładają oni w sportach motorowych i współpracują z wysoko notowanymi zespołami rajdowymi. Dane, które pochodzą z silników rajdowych wyśrubowanych do granic wytrzyma­łości, pozwalają im ulepszać ich produkty. Dzięki temu są oni w stanie zaoferować produkty najwyższej jakości.

Produkty Xenum to rozwiązania „High Tech”. Odpowiednie zastosowania lub właściwy produkt we właściwym miejscu, pozwalają silnikom i maszynom na poprawę wydajności, oszczędność energii (paliwa) oraz zwiększenie niezawodności i wytrzymałości.

Najlepsze technologie, stosowane przez Xenum to:

NEXGEN™- dodatki do paliw NEXGEN™  oparte są na  nanocząsteczkach  tlenku  ceru , dobrze znanego  katalizatora utleniającego,  który poprawia  spalanie  w  silnikach wysokoprężnych .

Cząsteczki tlenku ceru w NEXGEN™ mają rozmiar 10 nanometrów, dzięki czemu mają rozległą powierzchnię, co czyni je niezwykle skutecznym katalizatorem; nawet bardzo niskie stężenia NEXGEN™ zapewniają maksymalną  moc utleniania  i  wydajność .

ZALETY

Katalityczne działanie  dodatków NEXGEN™ zapewnia niesamowite korzyści w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych; spala paliwo w bardziej efektywny sposób lub pełniej. Nawet cząsteczki sadzy (niespalone paliwo) są utleniane (spalane) i przekształcane w energię. Lepsze spalanie i bardziej wydajne silniki skutkują przewidywalnymi niższymi emisjami szkodliwych substancji :

  • Dwutlenek węgla (CO2 ): Bezpośrednio powiązany ze zużyciem paliwa, każdy  zaoszczędzony 1 kg  paliwa zmniejsza emisję CO2 o około 3 kg
  • Cząstki stałe  :   zaobserwowano do 18% redukcji
  • Węglowodory  (HC):   Zaobserwowano do 13% redukcji
  • Tlenek węgla  (CO):  Zaobserwowano redukcję do 6%

NEXGEN™ redukuje i usuwa istniejące  osady węgla . Zapobiega przyszłemu  gromadzeniu się  dodatkowych  osadów węgla  , przede wszystkim w miejscu ich gromadzenia:  filtr cząstek stałych (DPF) , ale także na  głowicy cylindra  i  denka tłoka oraz  na  łopatkach turbosprężarki. 

Wyższe stężenia NEXGEN są używane do  całkowitego  czyszczenia  DPF  i  łopatek turbo . Nasz słynny  IN&OUT Cleaner demonstruje wyjątkową skuteczność w tej kwestii.

NEXGEN stosowany jest w :

 

Solid lubricants - Smary stałe to materiały, które w fazie stałej redukują tarcie pomiędzy ślizgającymi się względem siebie powierzchniami, bez konieczności stosowania płynnego medium.

Są w stanie zapewnić lepsze smarowanie w wyższych temperaturach w porównaniu z tradycyjnymi smarami na bazie oleju. Właściwości niskotarciowe suchych środków smarnych przypisuje się ich warstwowej strukturze na poziomie molekularnym ze słabym wiązaniem między warstwami. Takie warstwy są w stanie ślizgać się względem siebie z minimalną przyłożoną siłą, dzięki czemu mają niskie właściwości cierne. Jednak sama warstwowa struktura krystaliczna niekoniecznie wystarcza do smarowania. Istnieją pewne ciała stałe o strukturze nielamelarnej, które dobrze sprawdzają się jako suche smary w niektórych zastosowaniach, takie jak politetrafluoroetylen (PTFE lub Teflon®).

Najczęściej stosowanymi smarami stałymi są:
• Grafit. (C)
• Dwusiarczek molibdenu. (MoS2)
Sześciokątny azotek boru. (hBN) .
Politetrafluoroetylen  (PTFE lub Teflon®)

Smary stałe w olejach

Smary stałe, prawidłowo sformułowane i zdyspergowane, stanowią unikalną kombinację smarów o wyjątkowych właściwościach. Chociaż można do nich podejść indywidualnie za pomocą konwencjonalnych dodatków chemicznych, równowagę właściwości wymaganą w przypadku wielu przemysłowych środków smarnych przeznaczonych do pracy w trudnych warunkach, a także wysokowydajnych olejów i smarów samochodowych, można uzyskać tylko dzięki doskonałej mieszance koloidalnych stałych środków smarnych.

Cechy koloidalnych smarów stałych:

  • Zmniejszają tarcie:
    • Zmniejszone koszty energii
    • Oszczędność paliwa
    • Obniżone temperatury pracy
    • Zwiększona dostępność zasilania
    • Płynna praca
  • Zwiększają nośność:
    • Niezawodne i płynniejsze docieranie
    • Krótsze procedury docierania
  • Amortyzują wstrząsy i zapobiegają zużyciu poprzez wibracje
    • Idealne do ciężkich warunków
    • Dłuższa żywotność komponentów
    • Niższe koszty utrzymania
    • Dłuższy czas pracy
  • Mogą pracować w suchych warunkach
    • Ubezpieczenie maszyn na wypadek awarii zasilania smarem
    • Szeroki zakres temperatur

Zastosowania XENUM koloidalnych smarów stałych

Kompozyt ceramiczny

Firma Xenum opracowała koncepcję technologii kompozytów ceramicznych: cząstki ceramiczne lub heksagonalny azotek boru (hBN) rozproszony w oleju estrowym.

Połączenie wyjątkowych właściwości smarnych olejów hBN i estrowych zapewnia produkt, który nie ma sobie równych pod względem wydajności. Właściwości polarne olejów estrowych nie tylko poprawią smarowanie dzięki silnemu filmowi olejowemu, ale także utrzymają mikrocząstki hBN w zawiesinie.

Dodatki do kompozytów ceramicznych, stosowane w VRX 500 i naszych olejach Ceramic, w spektakularny sposób zmniejszają tarcie i zużycie.

Spowoduje to generowanie większej mocy, mniejsze zużycie paliwa, mniej zanieczyszczeń, mniej emisji CO2 i mniejsze zużycie. Ta technologia jest bardzo odpowiednia do zastosowań wymagających wysokiej wydajności i wyścigów, a także do maszyn przemysłowych.

Sześciokątne cząsteczki azotku boru (hBN) stosowane w smarach Xenum są niezwykle małe (0,25 µ) i nie zatykają filtrów ani nie powodują koagulacji.

Stosuje się w:

Carbon-Graphite

Technologia Carbon-Graphite to dyspersja cząstek mikrografitu w oleju.

Cząsteczki te są bardzo małe (1µ) i składają się z nieskończonej liczby heksagonalnych kryształów węgla porównywalnych z diamentem. Nasze oleje silnikowe na bazie grafitu stanowią ekonomiczną alternatywę dla naszych najwyższej klasy olejów ceramicznych.

Stosuje się w:

 

Produkt Współczynnik tarcia Zakres temperatury
Grafit 0,11 do 0,2 450°C - 538°C
MoS2 0,10 do 0,15 343°C - 399°C
PTFE 0,06 do 0,10 260°C - 302°C
Cerflon® 0,06 do 0,09 260°C - 302°C
Azotek Boru 0,08 do 0,12

2.200°C - 2.760°C

 

Oleje estrowe - olej estrowy jest syntetycznym środkiem smarnym. W recepturach olejów syntetycznych powszechnie stosowane są 3 rodzaje syntetycznych olejów bazowych:

  • POLY ALPHA OLEFINS ( PAO ): Najpopularniejszy i najszerzej stosowany (składnik?) w olejach syntetycznych i półsyntetycznych. PAO charakteryzują się bardzo dobrą odpornością na wysokie  temperatury oraz niską lotnością .
  • HYDRO CACKED BASE (HC): Nie jest to produkt syntetyczny, ale olej mineralny, który został  poddany hydrorafinacji w celu uzyskania syntetycznej „wydajności” . HC jest dobrym smarem, ale ma wyższą  lotność niż PAO.
  • OLEJE ESTEROWE: Są używane w smarowaniu od ponad 60 lat jako ulubiony olej bazowy w wielu trudnych zastosowaniach. Ich właściwości rozwiązują problemy i zapewniają znaczną poprawę produktów smarnych.

W zastosowaniach motoryzacyjnych pierwsze syntetyczne oleje silnikowe były w rzeczywistości oparte wyłącznie na formulacjach estrowych i produkty te odniosły spory sukces.

CZĄSTECZKI POLARNE

Cząsteczki estrów są średnio lub bardzo polarne. Oznacza to, że posiadają ładunek elektrostatyczny w wyniku przeciwstawnych ładunków. Polaryzacja oleju ma kilka ciekawych właściwości:

 • SMARNOŚĆ

Polaryzacja powoduje, że cząsteczki estru są przyciągane do dodatnio naładowanych powierzchni metalowych. W rezultacie molekuły układają się na powierzchni metalu, tworząc wytrzymały film o ulepszonych właściwościach adhezyjnych.

Przekłada się to na mocny i trwały film zapewniający  doskonałą smarowność, mniejsze zużycie energii (paliwa) i mniejsze zużycie.

 • ZMIENNE

Polarność cząsteczek estrów sprawia, że ​​przyciągają się one do siebie. To  przyciąganie międzycząsteczkowe  wymaga więcej energii (ciepła), aby estry przeszły ze stanu ciekłego do stanu gazowego (parowanie). Dzięki temu olej dłużej zachowa swoją  lepkość i jakość. Ponadto zmniejszy się zużycie oleju przez odparowanie.

 • DETERGENCJA I DYSPERSENCJA

Polarny charakter estrów czyni je również dobrymi  rozpuszczalnikami i dyspergatorami. Dzięki temu estry rozpuszczają i rozpraszają zanieczyszczenia, takie jak  pozostałości spalania i degradacja oleju, produkty uboczne, które w przeciwnym razie mogłyby zostać usunięte jako osady szlamu lub lakieru. Właściwości te skutkują czystszą pracą i lepszą rozpuszczalnością dodatków w końcowym smarze. Konsekwencją będzie czystszy silnik lub układy napędowe.

Stosuje się w:

Jeśli wciąż nie jesteś przekonany, czy technologie stosowane przez XENUM są skuteczne, możesz sprawdzić testy ich produktów.
 

 

Polecamy