Xenum, marka o której prawdopodobnie nie słyaszałeś...a powinienies!
We make cars stronger - takie słowa przyświecają właśnie marce Xenum. Jej siła tkwi w zaawansowanych technologiach, które są stosowane w ich chemii motoryzacyjnej. Ich celem jest opracowanie i tworzenie produktów o najlepszej wydajności. Współpracują z najlepszymi laboratoriami i ekspertami każdej z dziedzin. Duże nadzieje pokładają oni w sportach motorowych i współpracują z wysoko notowanymi zespołami rajdowymi. Dane, które pochodzą z silników rajdowych wyśrubowanych do granic wytrzymałości, pozwalają im ulepszać ich produkty. Dzięki temu są oni w stanie zaoferować produkty najwyższej jakości.
Produkty Xenum to rozwiązania „High Tech”. Odpowiednie zastosowania lub właściwy produkt we właściwym miejscu, pozwalają silnikom i maszynom na poprawę wydajności, oszczędność energii (paliwa) oraz zwiększenie niezawodności i wytrzymałości.
Najlepsze technologie, stosowane przez Xenum to:
NEXGEN™- dodatki do paliw NEXGEN™ oparte są na nanocząsteczkach tlenku ceru , dobrze znanego katalizatora utleniającego, który poprawia spalanie w silnikach wysokoprężnych .
Cząsteczki tlenku ceru w NEXGEN™ mają rozmiar 10 nanometrów, dzięki czemu mają rozległą powierzchnię, co czyni je niezwykle skutecznym katalizatorem; nawet bardzo niskie stężenia NEXGEN™ zapewniają maksymalną moc utleniania i wydajność .
ZALETY
Katalityczne działanie dodatków NEXGEN™ zapewnia niesamowite korzyści w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych; spala paliwo w bardziej efektywny sposób lub pełniej. Nawet cząsteczki sadzy (niespalone paliwo) są utleniane (spalane) i przekształcane w energię. Lepsze spalanie i bardziej wydajne silniki skutkują przewidywalnymi niższymi emisjami szkodliwych substancji :
- Dwutlenek węgla (CO2 ): Bezpośrednio powiązany ze zużyciem paliwa, każdy zaoszczędzony 1 kg paliwa zmniejsza emisję CO2 o około 3 kg
- Cząstki stałe : zaobserwowano do 18% redukcji
- Węglowodory (HC): Zaobserwowano do 13% redukcji
- Tlenek węgla (CO): Zaobserwowano redukcję do 6%
NEXGEN™ redukuje i usuwa istniejące osady węgla . Zapobiega przyszłemu gromadzeniu się dodatkowych osadów węgla , przede wszystkim w miejscu ich gromadzenia: filtr cząstek stałych (DPF) , ale także na głowicy cylindra i denka tłoka oraz na łopatkach turbosprężarki.
Wyższe stężenia NEXGEN są używane do całkowitego czyszczenia DPF i łopatek turbo . Nasz słynny IN&OUT Cleaner demonstruje wyjątkową skuteczność w tej kwestii.
NEXGEN stosowany jest w :
Solid lubricants - Smary stałe to materiały, które w fazie stałej redukują tarcie pomiędzy ślizgającymi się względem siebie powierzchniami, bez konieczności stosowania płynnego medium.
Są w stanie zapewnić lepsze smarowanie w wyższych temperaturach w porównaniu z tradycyjnymi smarami na bazie oleju. Właściwości niskotarciowe suchych środków smarnych przypisuje się ich warstwowej strukturze na poziomie molekularnym ze słabym wiązaniem między warstwami. Takie warstwy są w stanie ślizgać się względem siebie z minimalną przyłożoną siłą, dzięki czemu mają niskie właściwości cierne. Jednak sama warstwowa struktura krystaliczna niekoniecznie wystarcza do smarowania. Istnieją pewne ciała stałe o strukturze nielamelarnej, które dobrze sprawdzają się jako suche smary w niektórych zastosowaniach, takie jak politetrafluoroetylen (PTFE lub Teflon®).
Najczęściej stosowanymi smarami stałymi są:
• Grafit. (C)
• Dwusiarczek molibdenu. (MoS2)
• Sześciokątny azotek boru. (hBN) .
• Politetrafluoroetylen (PTFE lub Teflon®)
Smary stałe w olejach
Smary stałe, prawidłowo sformułowane i zdyspergowane, stanowią unikalną kombinację smarów o wyjątkowych właściwościach. Chociaż można do nich podejść indywidualnie za pomocą konwencjonalnych dodatków chemicznych, równowagę właściwości wymaganą w przypadku wielu przemysłowych środków smarnych przeznaczonych do pracy w trudnych warunkach, a także wysokowydajnych olejów i smarów samochodowych, można uzyskać tylko dzięki doskonałej mieszance koloidalnych stałych środków smarnych.
Cechy koloidalnych smarów stałych:
- Zmniejszają tarcie:
- Zmniejszone koszty energii
- Oszczędność paliwa
- Obniżone temperatury pracy
- Zwiększona dostępność zasilania
- Płynna praca
- Zwiększają nośność:
- Niezawodne i płynniejsze docieranie
- Krótsze procedury docierania
- Amortyzują wstrząsy i zapobiegają zużyciu poprzez wibracje
- Idealne do ciężkich warunków
- Dłuższa żywotność komponentów
- Niższe koszty utrzymania
- Dłuższy czas pracy
- Mogą pracować w suchych warunkach
- Ubezpieczenie maszyn na wypadek awarii zasilania smarem
- Szeroki zakres temperatur
Zastosowania XENUM koloidalnych smarów stałych
Kompozyt ceramiczny
Firma Xenum opracowała koncepcję technologii kompozytów ceramicznych: cząstki ceramiczne lub heksagonalny azotek boru (hBN) rozproszony w oleju estrowym.
Połączenie wyjątkowych właściwości smarnych olejów hBN i estrowych zapewnia produkt, który nie ma sobie równych pod względem wydajności. Właściwości polarne olejów estrowych nie tylko poprawią smarowanie dzięki silnemu filmowi olejowemu, ale także utrzymają mikrocząstki hBN w zawiesinie.
Dodatki do kompozytów ceramicznych, stosowane w VRX 500 i naszych olejach Ceramic, w spektakularny sposób zmniejszają tarcie i zużycie.
Spowoduje to generowanie większej mocy, mniejsze zużycie paliwa, mniej zanieczyszczeń, mniej emisji CO2 i mniejsze zużycie. Ta technologia jest bardzo odpowiednia do zastosowań wymagających wysokiej wydajności i wyścigów, a także do maszyn przemysłowych.
Sześciokątne cząsteczki azotku boru (hBN) stosowane w smarach Xenum są niezwykle małe (0,25 µ) i nie zatykają filtrów ani nie powodują koagulacji.
Stosuje się w:
Carbon-Graphite
Technologia Carbon-Graphite to dyspersja cząstek mikrografitu w oleju.
Cząsteczki te są bardzo małe (1µ) i składają się z nieskończonej liczby heksagonalnych kryształów węgla porównywalnych z diamentem. Nasze oleje silnikowe na bazie grafitu stanowią ekonomiczną alternatywę dla naszych najwyższej klasy olejów ceramicznych.
Stosuje się w:
Produkt | Współczynnik tarcia | Zakres temperatury |
Grafit | 0,11 do 0,2 | 450°C - 538°C |
MoS2 | 0,10 do 0,15 | 343°C - 399°C |
PTFE | 0,06 do 0,10 | 260°C - 302°C |
Cerflon® | 0,06 do 0,09 | 260°C - 302°C |
Azotek Boru | 0,08 do 0,12 | 2.200°C - 2.760°C |
Oleje estrowe - olej estrowy jest syntetycznym środkiem smarnym. W recepturach olejów syntetycznych powszechnie stosowane są 3 rodzaje syntetycznych olejów bazowych:
- POLY ALPHA OLEFINS ( PAO ): Najpopularniejszy i najszerzej stosowany (składnik?) w olejach syntetycznych i półsyntetycznych. PAO charakteryzują się bardzo dobrą odpornością na wysokie temperatury oraz niską lotnością .
- HYDRO CACKED BASE (HC): Nie jest to produkt syntetyczny, ale olej mineralny, który został poddany hydrorafinacji w celu uzyskania syntetycznej „wydajności” . HC jest dobrym smarem, ale ma wyższą lotność niż PAO.
- OLEJE ESTEROWE: Są używane w smarowaniu od ponad 60 lat jako ulubiony olej bazowy w wielu trudnych zastosowaniach. Ich właściwości rozwiązują problemy i zapewniają znaczną poprawę produktów smarnych.
W zastosowaniach motoryzacyjnych pierwsze syntetyczne oleje silnikowe były w rzeczywistości oparte wyłącznie na formulacjach estrowych i produkty te odniosły spory sukces.
CZĄSTECZKI POLARNE
Cząsteczki estrów są średnio lub bardzo polarne. Oznacza to, że posiadają ładunek elektrostatyczny w wyniku przeciwstawnych ładunków. Polaryzacja oleju ma kilka ciekawych właściwości:
• SMARNOŚĆ
Polaryzacja powoduje, że cząsteczki estru są przyciągane do dodatnio naładowanych powierzchni metalowych. W rezultacie molekuły układają się na powierzchni metalu, tworząc wytrzymały film o ulepszonych właściwościach adhezyjnych.
Przekłada się to na mocny i trwały film zapewniający doskonałą smarowność, mniejsze zużycie energii (paliwa) i mniejsze zużycie.
• ZMIENNE
Polarność cząsteczek estrów sprawia, że przyciągają się one do siebie. To przyciąganie międzycząsteczkowe wymaga więcej energii (ciepła), aby estry przeszły ze stanu ciekłego do stanu gazowego (parowanie). Dzięki temu olej dłużej zachowa swoją lepkość i jakość. Ponadto zmniejszy się zużycie oleju przez odparowanie.
• DETERGENCJA I DYSPERSENCJA
Polarny charakter estrów czyni je również dobrymi rozpuszczalnikami i dyspergatorami. Dzięki temu estry rozpuszczają i rozpraszają zanieczyszczenia, takie jak pozostałości spalania i degradacja oleju, produkty uboczne, które w przeciwnym razie mogłyby zostać usunięte jako osady szlamu lub lakieru. Właściwości te skutkują czystszą pracą i lepszą rozpuszczalnością dodatków w końcowym smarze. Konsekwencją będzie czystszy silnik lub układy napędowe.
Stosuje się w:
Jeśli wciąż nie jesteś przekonany, czy technologie stosowane przez XENUM są skuteczne, możesz sprawdzić testy ich produktów.