32386 artykułów dostępnych od ręki
Gwarancja niskich cen
Wysyłka gratis od 299 zł
Kup teraz zapłać później
Zwrotdo 30 dni
5 sklepów
stacjonarnych
Ocena klientów 4.56/5
Koszt wysyłki paczkiod 9.95 zł

Zauważyłeś wyciek płynów ze swojego auta? Dowiedz się, co to może być i co z tym zrobić!

2022-04-07

Często nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, że z naszego auta coś wycieka. Jeśli nie parkujemy codziennie w jednym miejscu lub podłoże na którym zostawiamy samochód jest po prostu miękkie, to bardzo łatwo możemy przeoczyć, że coś jest nie tak. Doskonale to widać na przykładzie wszelakich publicznych parkingów, gdzie bardzo ciężko znaleźć miejsce, które nie byłoby "naznaczone".

Wielu kierowców dowiaduje się o wyciekach dopiero podczas jakiejś naprawy lub wymiany oleju, albo co gorsza podczas badania technicznego, przez co takie badanie może zakończyć się fiaskiem.

Warto więc czasem zajrzeć pod samochód i zerknąć, czy przypadkiem nie zostawiamy po sobie żadnych śladów. A jak poznać po czym są te ślady?

Olej silnikowy

Chyba najłatwiej jest dostrzec wyciek oleju silnikowego. Poznamy go po czarnej lub brązowej barwie, a plamy po nim są ciężkie do usunięcia. Najczęściej olej cieknie przez uszczelkę misy olejowej, czujnik ciśnienia oleju, korek spustowy, filtr oleju, pokrywę zaworów oraz uszczelniacz wału. Czy możemy coś z tym zrobić, oprócz oczywiście wizyty u mechanika? Możemy spróbować użyć np. ATOMEX STOP LEAK ENGINE NA WYCIEKI Z SILNIKA, który odnawia gumowe elementy w silniku, dzięki czemu uszczelki mogą przestać przepuszczać olej.

Do czego może prowadzić lekceważenie wycieków oleju? W najgorszym wypadku nawet do zatarcia silnika, co będzie nas kosztowało wiele tysięcy złotych...

Olej przekładniowy

Olej przekładniowy poznamy po brązowym kolorze i silnym zapachu. Plamy są równie ciężkie do usunięcia, co po oleju silnikowym. Najczęściej powodem wycieku jest uszczelniacz półosi, korek w skrzyni biegów, wybierak biegów oraz uszczelka dekla mostu. Tutaj niestety najczęściej pozostaje nam już tylko wizyta u mechanika w celu wyeliminowania usterki, a zwlekanie z tym może się skończyć kosztownym remontem.

Płyn do wspomagania

Płyn do wspomagania poznamy po żółtym lub zielonym kolorze i delikatnym zapachu. Najczęściej cieknie on w okolicach zbiorniczka wyrównawczego lub pompy wspomagania. Przed wizytą w warsztacie możemy spróbować preparatów uszczelniających, np LIQUI MOLY USZCZELNIACZ UKŁADU WSPOMAGANIA. Warto też wcześniej już zadbać o układ wspomagania i zastosować XADO MAXIMUM AMC DO WSPOMAGANIA który w razie, gdyby płynu było mało ochroni nasz układ przed uszkodzeniem.

Płyn chłodniczy

Płyn chłodniczy poznamy po niebieskim, czerwonym lub zielonym kolorze oraz silnym, słodkim zapachu. Najczęściej ubywa go z chłodnicy, spod uszczelki termostatu lub ze starych węży, które są już sparciałe. O ile nie jest to kwestia węży, możemy spróbować sami pozbyć się wycieku. Dobrze w tej roli spełni się np. ATOMEX STOP LEAK RADIATOR NA WYCIEKI Z CHŁODNICY, jeśli jednak ta operacja nam się nie powiedzie, to niestety czeka nas wizyta w warsztacie.

Polecamy